Fani posądzają Black Pink o kopiowanie MV Red Velvet

Fani Red Velvet są niezadowoleni z debitanckiego MV Black Pink.
Nowa damska grupa YG niedawno zaprezentowała nam ”BOOMBAYAH” i ”Whistle” z ich debiutanckiego albumu ”Square One”, czym zyskały ogromną uwagę na całym świecie. Grupa jedak dostaje negatywne komentarze od fanów Red Velvet przez rzekome podobieństwo teledysku ”Whistle” do MV Red Velvet ”Dumb Dumb”, ”One of These Nights” oraz ”Automatic”.
Jak widać na poniższych ujęciach, fani twierdzą, że rekwizyty i kąty wykorzystane w MV Black Pink są zbyt podobne do teledysków Red Velvet. Fani grupy Red Velvet są tak rozgniewani, że nazywają Black Pink ”Plagiat Pink”. Niektórzy internauci zgodnie komentują: ”Więc nie byłem jedynym, który pomyślał o Red Velvet oglądając MV Black Pink”, ”Yeah, widzę zbyt wiele podobieństw”, ”Przypomina mi teledyski Red Vlevet i Exo” etc.


Z drugiej strony niektórzy mówią: ”Nie tyle co Red Velvet, przypominają mi 2ne1.”, ”Nazywanie tego plagiatem to zbyt dalekie posunięcie”, ”To nie jest nawet do siebie podobne jeśli oglądniecie całość” i wiele innych.
A co wy myślicie na ten temat?

Źródło: Allkpop

 

28 comments

    • Mv są nawet podobne ale jeśli chodzi o ujęcie ze stołem
      Ladies code(mystery) i oh my girl( liar liar) również zaprezentowały takie ujęcie
      Za to watek z samochodem, nie oszukujmy się, połowa mv od yg posiada podobna scenę XD (GD&TY-good boy, ty-ringa linga, ikon-rhythymta itd.)
      Aczkolwiek nie oszukujmy się, calosc daje nam bardzo podobne mv do tych Red Velvet :/

      Polubienie

        • Za MV Red Velvet i BLACKPINK była odpowiedzialna, z tego co czytałam, ta sama osoba, więc trudno o brak podobieństw. I nie rozumiem tu hejtu (nie twojego, tamtych fanek) na dziewczyny. Przecież nie one ustalają, jak wyglądają teledyski. Nie jest to ich wina. Ja Red Velvet uwielbiam i podoba mi się to lekki podobieństwo w ich stylach.

          Polubienie

  1. A czy to dziewczyny z Black Pink reżyserowały to MV? I niby te 3 sceny w teledysku to już dowód, że jeden zespół kopiuje drugi? Nie wydaje mi się…więc po co fani RV odrazu zarzucają im kopiowanie? Wydaje mi się, że inne fandomy od samego debiutu dziewczyn mają poprostu ból 4 liter z powodu tak dużego chwilowego rozgłosu BP. Dlaczego każdy fandom nie może zająć się swoim zespołem czy solistą tylko szukają sensacji i zarzutów na innych?

    Polubienie

  2. Teraz wszyscy doszukują się jakiś podobieństw, wszystko jest plagiatem! Może to że oddychają to też plagiat? Teraz fani wszystkich innych zespołów którym wytwórnie nie poświęciły tyle czasu i pieniędzy, szukają każdej możliwej drobnostki żeby je tylko pohejtować. Te wszystkie momenty które są „plagiatem” nie raz były już w nie jednym teledysku. To jest po prostu nudne, co wychodzi jakiś teledysk to jest on plagiatem

    Polubienie

  3. ja tam nikogo nie oskarżam o plagiaty …po co sie kłócić…. na tym świcie istnieje już tyle rodzajów scen w teledyskach itp że wiele z nich można by z sobą przyrównać ….. jednak naprawdę ( może nie tak w „BOOMBAYAH” ale w ” Whistle „) podczas oglądania teledysku pomyślałam, że przypominają mi 2ne1……podobny styl mają …… noi nie jestem bardzo długo w kpop i nie znam jeszcze zbyt dobrze Red Velvet ale szczerze powiem że od razu skojarzyłam te sceny z ich przebojami …… naprawdę łatwo tu wyhaczyć podobieństwa :(:(

    Polubienie

  4. Ja też od razu pomyślałam o Red Velvet oglądając ich MV i niech mi nikt nie wmawia że to dlatego że jestem fanką RV czy że jestem do nich negatywnie nastawiona z jakiegoś innego powodu, bo wyczekiwałam Black Pink od dawna i dance practice mnie urzekło. Po prostu widzę rzeczy takimi jakimi są, a w tym MV rzeczywiście są sceny jak wyjęte od RV. Nawet jeśli reżyser jest ten sam, moim zdaniem powinien wymyślić coś nowego, lub przynajmniej użyć takich rekwizytów czy kątów filmowania by nie było to aż tak podobne. Teraz w rezultacie będą takie porównania i mówienie o kopiowaniu. No chyba że to właśnie o to chodziło, by wywołać poprzez te spekulacje większe zamieszanie, tudzież zainteresowanie wokół grupy.

    Polubienie

  5. 3 sceny podobne i już plagiat. Idąc tą logiką może postawmy obok siebie 2 ludzi o takim samym wzroście z tą samą fryzurą i i oboje w okularach, i powiedzmy że to muszą być jakieś bliżniaki albo jeden na siłę próbuje upodobnić się do drugiego bo przecież tyle podobieństw to nie może być przypadek… Ludzie zawodzą mnie coraz bardziej.

    Polubienie

  6. to było oczywiste że ktos oskarży BlackPink o plagiat dziewczyny sa teraz w centrum uwagi , więc to była tylko kwestia czasu az ktos doszuka się w czymś podobieństwa . Ale czy to że w mv RV siedziały przy stole oznacza ze jakis inny reżyser nie ma prawa wykorzystać tego w innym mv ? Sa do tego jakies prawa autorskie czy cos ? Lubie RV ale jakos nie odnalazłam w tych mv podobieństwa . Szkoda że zawsze jak jest jakies oskarżenie o kopiowanie czegos od kogos to zawsze fala krytyki idzie na idoli a nie na reżyserów …( chociaż nadal uważam ze tam nie ma żadnego podobieństwa )

    Polubienie

  7. Nie ma to jak oskarżać Bogu winny zespół o plagiat. Żłosne, gdyby kazdy miał sie czepiać o kazdy najmniejszy szczegół jakichkolwiek teledysków, to każdy jest plagiatem, a sąd by nie wyrabiał z rozprawmi sądowymi. Po drugie teledysk RV reżyserował ten sam reżyser, co mv BLACKPINK, więc to najwyższej do niego można mieć pretensje, a nie do dziewczyn.

    Polubienie

  8. Śmieszy mnie to i osłabia zarazem. Naprawdę. Sporo osób, zwłaszcza fani RV i 2ne1 próbują na siłę znaleźć wady w debiucie BP, jak gdyby byłby im on nie na rękę.[oczywiście nie wszyscy fani, są chlubne wyjątki]
    Błagam, takie scenki i już plagiat? Ojj dobrze, że wy zachodniego popu nie słuchacie, bobyście nie wytrzymali od plagiatów jeśli przez taką drobnostkę robi się taka afera.
    Ra scena w samochodzie..tę samą mieli Bangi i to nie raz i co, VIPy jakoś żyją.
    Wyluzujcie i dajcie dziewczynom żyć, tym bardziej że doskonale tu wszyscy wiemy, że idole mają znikomy wpływ na wygląd MV, a najczęściej żaden.
    Niech każdy z nas wspiera swoich ulubieńców, a resztę po prostu omija szerokim łukiem. Po co przysparzać sobie samemu złych emocji?

    Polubienie

  9. Skoro to ten sam reżyser co w przypadku RV, to takie kopiowanie scenek tylko świadczy o nim i jest to gafa w jego CV. Zespół nie ma nic do tego.

    Polubienie

  10. Sceny z siedzenia przy stole czy sceny w samochodzie są często powielane w MV rożnych grup. Nie ma o co robić szału…
    oglądając teledysk RED V i Black P są to zupełnie dwa rożne MV, prezentujący inny koncept wszystko jest utrzymane w różnej stylistyce, więc oskarżenia o kopiowanie są bezpodstawne.

    Polubienie

  11. Teraz jeszcze większy szum będzie niż to w ogóle jest warte. Może jest podobne do RV albo do 2ne1 ale nic na to nie poradzimy. Może to było celowe może i nie nikt nic nie wie. Mi w Whistle trochę przypomina 2ne1. Może dzięki tym „aferom” chcą być bardziej znane . Kto wie…. Ja mam już to w nosie. Niech robią co chcą! Jak coś to później będą mieć problemy bo nie ukrywała Papa Yang ma u mnie już minus i to nie zły. Później będą fani RV i 2ne1 winić tylko dziewczyny no bo one tam występowały i w ogóle. Będą kłótnie a po co ? Najlepiej mieć to daleko gdzieś po co mamy się denerwować. I tak nic na to nie poradzimy ! Jak tak dalej YG będzie postępować to szybko wytwórnia przestanie być w wielkiej trójce. Jak to mówią ” Szybko weszli szybko wyjdą” czy jakoś tak. No bo teraz takie głupoty robi i mówi, że po prostu…. bez komentarza

    Polubienie

Dodaj komentarz ^^

