GFRIEND jest drugą grupą w historii K-Popu z tak dużą ilością zwycięstw w muzycznych programach w jednym roku

GFRIEND Is The No. 2 Group In K-Pop History For Number Of Music Show Wins In A Year

GFRIEND, niepochodzące  z dużej wytwórni i nie mające za sobą długiej promocji, jako że ich debiut miał miejsce 20miesięcy temu, zawładnęły K-Popem.

Ostatnio, po wydaniu prze grupę 11 lipca pierwsze pełnego albumu „LOL”, GFRIEND zawładnęły muzycznym listami z tytułowym „Navillera” i są w trakcie przejmowania muzycznych programów. Grupa zdobyła potrójną koronę w trzech głównych muzycznych programach, „Inkigayo”, „M!Countdown” i „Music Bank” –  nie licząc „Show Champion”, które wzięło przerwę od normalnego nadawania na kilka tygodni.

Liczba wszystkich zwycięstw „Navillera” to 14. Razem z 15 zwycięstwami z „Rough” wcześniej tego roku, grupa zdobyła w 2016 roku 29 trofeum za dwie piosenki. Z 29 zwycięstwami, GFRIEND jest teraz na drugim miejscu w historii K-Popu – i pierwsze wśród K-Popowych girlsbandów – z liczbą wygranych w muzycznych programach w ciągu jednego roku.

Grupa jest blisko za EXO, które obecnie zajmuje miejsce pierwsze. W 2015 roku EXO zgarnęło 32 trofea z piosenkami „December, 2014”, „Call Me Baby”, „Love Me Right” i „Sing For You”.


źródło: soompi.com

 

36 comments

  1. I za co to? Za to,że ich piosenki są takie same? Że się wywalały na scenie? Bo jakoś właśnie głośno się o nich zrobiło po tym wywalaniu… A gdzie piosenka dobra,która nabiła im popularności? Byłam ich fanką,ale nie chcę,bo polityka ich popularności jest nie fair wobec innych artystów. Dobre zespoły się nie liczą-czy wszyscy teraz niedoceniani mają walać się po scenie,lub wywoływać kontrowersję,by było głośno? To USA czy Korea? Bo chyba zaczynam zapominać…

    Polubienie

    • No właśnie też zaczynam zapominać czy to USA czy Korea. No bo co się w tej Korei porobiło? Co to ma być, że jakiś zespół który nie należy do znanej wytwórni, albo bez bandy przylizanych chłopaczków wziętych z ulicy za ich wygląd zdobywa popularność?

      Polubienie

      • Heh wiesz,że nie ciskam się,że one są z małej wytwórni? Ja jako odbiorca i osoba,która siedzi na studiach muzycznych,doceniam zespoły,artystów,gdy mają jakiś ciekawy kontent do przekazania swoją twórczością.Wytwórnia nie musi być popularna.Może mieć dwa zespoły i znikomą ilość trainee (Chrome Ent. np),ale przekazywać dobry kontent albumami i twórczością,która za każdym razem przyciąga,a nie odpycha i nie różni się od poprzednich.Tak na prawdę, gdy w Big Hit był zespół GLAM mało,kto słuchał owego zespołu,a różnił się tym,że dziewczyny przekazywały muzykę i taniec,bez obnażania się i wywoływania kontrowersji.Niestety skandal był i po GLAM,a wzrost popularności Big Hit przyniósł zespół-BTS,którzy też pokazują dobrą twórczość.Nie mówię tu jako ARMY,bo ich twórczość oglądałam od początku(z resztą jak wszystkich nowych zespołów) i nie nie obchodziło mnie to,że jest tam 7 przystojnych gości,tylko 7 zdolnych gości,którzy potrafią przyciągnąć czymś nowym.A Ladies’ Code? Piekielnie zdolne dziewczyny,którym należą się pokłony,za to co przeszły i miały dobry comeback po tragedii,zostały jakoś docenione? Wygrały coś? No raczej nie…A Crayon Pop? Bum na bar bar bar i cały czas tylko,o jednej piosence,która notabene nie miała być ich.A i tak większość mówi,że debiut miały,z bar bar bar,zapominając o trzech poprzednich piosenkach,łącznie z debiutowym Saturday Night-a też powinny zostać docenione,bo nie powielają kanonu wielu zespołów i mają ciekawe propozycję muzyczne. Niestety dałam GFriend szansę,bo ich debiut,owiewał kontrowersją,lecz piosenka przypadła mi do gustu.Później Me Gustas Tu było ok,ale brzmiało znajomo…I tak dalej brnąc.Nagle wszyscy zainteresowali się nimi,bo się wywalały na scenie! A gdzie zainteresowanie,bo mają super piosenkę,która bije inne na głowę? O EXID mało kto wiedział,a czemu bum? Bo fancam Hani,gdzie tańczy(a raczej macha pupą,a ludziom się to podoba-mniejsza z tym) Popularność,z tego co wiem zdobywa się przyciąganiem do siebie ludzi,by słuchali cię za to,że uchylasz drzwi do siebie zapraszając innych,swoją twórczością,a nie śmiesznymi nie sprawiedliwymi banałami. Mam nadzieję,że rozwiałam wszelakie wątpliwości 🙂

        Polubienie

          • Lol XD Inaczej nie umiem tego skomentować XD
            „Navillera” a „Rough” znacznie się od siebie różniły- są to zupełnie inne piosenki. A co do „wywalania” się na scenie- wiem o który występ Wam chodziło, ale wtedy był podobno mega deszczowy dzień i scena była mokra, a dziewczęta miały skoczną choreografię, więc poszło 😀
            Niestety, wiele genialnych zespołów nie jest docenionych tak jak powinny- After School, Stellar, Ladies’ Code. Wiele zespołów upada, bo nic nie wygrywają, mimo, że ich muzyka ma przekaz.
            Tylko zastanawiam się- skoro one wygrywają, to skąd tyle hejtu? XD W końcu ktoś na nie głosuje.
            Btw. skoro uważacie, że Gfriend wciąż są takie same, to równie dobrze można powiedzieć, że PSY jest nudny, bo wciąż się wygłupia na scenie, zamiast pokazać coś porządnego( to też nie hejt, bo go uwielbiam).

            Polubienie

          • Tyle że ona napisała w 1000% prawdę, by Gfriend jakoś specjalnie się wybijają na tle innych zespołów… nie! można je wsadzić do jednego worka z April, OMG czy Lovelyz – ten sam koncept, to samo zachwianie na scenie, choreografie w tym samym stylu.
            Jest wiele girlsbandów które mają o wiele lepsze wokale, i pomysły na sobie a popularności nie zdobywają.

            Polubienie

        • Jak wiemy tak już od lat wygląda przemysł muzyczny czy show biznes (Korea niczym się nigdy nie różniła). Niestety. Inaczej piosenka „Sex (With my ex)” nie byłaby popularna lub ten teledysk, gdzie dwie dziewczyny skąpo ubrane wymachują głowami i skaczą po łóżku, i … nic więcej nie robią :). Pod wersją taneczna „Why” Taeyeon na youtube dużo komentarzy nie o utworze,tańcu, a o tym jaki przystojny tancerz albo jak on pasuje do piosenkarki. Ale z drugiej strony jest tez np. Adele, której piosenki na pewno nie każdemu sie podobają, ale ona skupia się na tworzeniu muzyki i tylko nią się promuje, nie szukaniem sensacji czy sprzedawaniem siebie.

          Polubienie

          • Skończyło się na tym że porównujesz muzykę Adele z tym co tworzą GFriend ? O.O A myslałam że nic mnie tak nie zaskoczy że aż nie wytrzymam i zareaguje …..Wow. I nie pisz że nie to miałaś na mysli bo jeśli tak to po co o niej wspominasz ? 😉

            Polubienie

            • Nie wiem czy zauważyłaś :), ale odnoszę się do komentarzy ElGu. Dotyczyły one tez ogólnie przemysłu muzycznego, prawda? Gdzie ja napisałam, że Gfriend np. nie dorasta do pięt Adele? Chyba przed Adele napisałam o dwóch przykładach z naszej zachodniej muzyki?
              Debiut Gfirend nie zrobił na mnie wrażanie, bo był za mocno inspirowany debiutem SNSD, ale cała reszta mi się podoba. Mimo słuchania ich piosenek nie zaprzeczę, że zdobyły większą popularność po występie z licznymi upadkami.

              Polubienie

    • Wydział instrumentalno-pedagogiczny na kierunku:Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej specjalność prowadzenie zespołów muzycznych. Laikiem więc ku zmartwieniu innych nie jestem.A mówienie,że mój komentarz jest żałosny,bez podania chociaż jednej przyczyny jest poniżej poziomu.No nic napisałam swoje zdanie,takim jakie ono jest uzasadniając wszystko po kolei po co i dlaczego.Skoro dla niektórych to żałosne i „pełne hejtu” jest wypisywanie własnych spostrzeżeń to każdego,kto głosi własne poglądy zamknijmy w kiciu.Ja nikogo nie „hejtuje” jakby komuś się chciało zrozumieć,co napisałam to może inaczej byłoby odbierane.Został tu przytoczony PSY,który rzekomo jest nudny…O tym nie wspomniałam,że PSY ma pewien koncept,ale jego piosenki można rozróżnić co przyciąga.Niestety z GFriend tak nie jest,chcąc nie chcąc mam przeczulony słuch i nie słyszę tej różnicy,w ich utworach.Nie siedzę i nie gderam,że” Boże po co one są na tej scenie,niech spadają na drzewo,głupie sztuczne nieutalentowane laski.”Nie wspomniałam,o tym czyż nie? (W sumie każdy widzi co chce widzieć).Jakby ktoś chciał zauważyć,że w Korei doceniają kogoś kto się łatwo sprzedaje i jest o nim głośno,nie ważne co robi na rzecz wzrostu lub spadku swojej kariery. Nie ukrywam,że owy występ oraz producent muzyczny,tak na prawdę je skrzywdził. Nie mówię,że nie byłyby popularne,bo każda,z nich potrafi śpiewać,i przyciągają widza swoimi możliwościami wokalnymi i tanecznymi. Jednakże dalej śmiem twierdzić,że dało się zrobić karierę inaczej,bardziej w sprawiedliwszy sposób wobec innych. Wystarczyło poprowadzić mądrze dyskusję,by dociec prawdy czyż nie? 🙂

      Polubienie

  2. Z statystyk wynika, że GFRIEND są tak naprawdę na 1 miejscu. Zdobyły 29 zwycięst z 2 piosenkami. A EXO zdobyli 32 zwycięstwa z CZTEREMA piosenkami.
    Ja życzę dziewczynom dużo sukcesów. Mam nadzieję, że ich dobra passa będzie trwała i że przebiją nawet SNSD. Będę za nie trzymała kciuki.

    Polubienie

    • Przepraszam, czy to ich wina, że wywaliły się na scenie i zyskały popularność? Poza tym w Korei przed tym wypadkiem były już całkiem znane, po prostu nie topowały list muzycznych. To, że tobie nie podoba się ich twórczość to nie znaczy, że nie należy im się to co mają. W Korei wiele osób na prawdę lubi ich piosenki i ich słucha bo dla nich nie brzmią one tak samo. Wiesz dlaczego? Wiesz dlaczego twoje Crayon Pop czy inne zespoły nie są popularne? Ponieważ ich piosenki nie mają głębszego przekazu. Idź zobacz tłumaczenie tekstu piosenki GFriend, to tekst który chwyta za serce, to tekst który przypada koreańczykom do gustu, w Korei GFriend słuchają osoby od dzieciaka do staruszka. To nie jest ich wina, że osiągnęły sukces, zrobiły to dlatego, że pomimo wielkich problemów atmosferycznych, pomimo wielkiego bólu wywołanego milionem upadków one wstawały i tańczyły dalej, wszystko dla osób które tam były. To się nazywa oddanie dla swojej pracy, to się nazywa szacunek dla osób, które tam były. One pokazały, że bardziej niż swoje zdrowie to one szanują osoby, które przyszły ich obejrzeć. Ja je podziwiam i bardzo cieszę się, że osiągają taki sukces, a wy albo jesteście zazdrośni, że wasi oppowie takiego sukcesu nie mają, albo nie macie za grosz szacunku dla tak pracowitych i oddanych dziewczyn jakimi są GFriend.

      Polubienie

      • To one piszą swoje piosenki? Właśnie przejrzałam tekst ich 4 głównych piosenek i owszem, może są trochę lepsze od dużej części tego, co obecnie jest wypuszczane i potem robi za hity (nie mam tutaj na myśli tylko Korei, w USA teksty sa jeszcze gorsze), ale jakoś nie ma tego czegoś. Wszystie teksty są o miłości do chłopaka, może jej różnych momentach, ale nadal tak naprawdę o tym samym. Mnie nie chwyciły za serce, lecz mogą się podobać, nie mówię że nie. Żałuję, że ich same nie piszą, bo wtedy wiedziałabym, że są chociaż trochę autentyczne. Ale sama raczej nie jestem muzykalna, a mimo wszystko słyszę podobieństwa w ich melodiach. Byc może to przez podobny rytm, może cos innego, ale jak słyszę instrumental z jakiejś ich piosenki (np w youtubowej gierce, gdzie mam 10 sekund) to zgaduje, bo nie potrafię określić która jest to konkretnie. Tak samo mam z EXID i Up&Down oraz Ah Yeah.
        Na tańcu nie znam się, więc nie potrafię mowiedzieć jak bardzo trudniejsze są ich choreografie od innych zespołów, ale w nich również czuję podobieństwo. Niby są inne, ale jakoś ich ruchy wydają mi się znajome z innych piosenek. Ale nigdy w to głębiej nie wchodziłam, to może są to tylko moje przywidzenia. Ich wokale również mnie nie zachwyciły, ale też nie rozczarowały. Możecie uważać, że jedna lub druga fantastycznie śpiewają – ja tego nie słyszę, Tak naprawdę ich głosy brzmią dla mnie bardzo podobnie, ale pewnie to przez to, że zawsze miałam problem z rozpoznawaniem głosów idolek (rozpoznaję nieliczne, ale charakterystyczne lub ulubione wokale).

        Kojarzyłam je jeszcze zanim nastąpił występ w deszczu (za który je owszem podziwiam, ale wątpie by miały inny wybór niż dalej tańczyć), nawet zaczęłam oglądać jeden z programów z nimi, ale niespecjalnie mi podpasowały. Ich druga piosenka była fajna, ale znowu zbyt podobna do pierwszej. Chciałam poczekać z poznieniem ich bliżej aż pokażą się w troche innym stylu. I nadal czekam, bo jak pisałam już wcześniej, dla mnie wszystkie dotychczasowe były niestety zbyt podobne. Dlatego nie potrafię zrozumiec ich fenomenu i tylu wygranych. Przykro mi, gdy widzę inne zespoły, gdzie nawet członkowie piszą teksty i komponują świetne kawałki (i przede wszystkim – za każdym razem całkowicie inne) nie wygrywają, bo GFriend wszystko zgarnia. Jak jeszcze Rough mogę zrozumieć (zwłaszcza za tekst – chyba najlepszy z nich wszystkich), to ich nowa piosenka już według mnie nawet tekstem niespecjalnie się wyróżnia. Może są oddane i pracowite, ale według mnie w kpopie większośc grup takich jest. A nawet bardziej, gdy członkowie włączają się w tworzenie swojej muzyki. Nie wiem czy jestem zazdrosna o swoich oppów, tych bardziej że niektórym kobiecym zespołom też kibicuję, ale zawsze starałam się być jak najbardziej obiektywna w swoich ocenach. Jesli mój ukochany zespół wydałby piosenkę, która mi sie nie podoba, to pewnie bym na nią nie głosowała, tylko na coś (nawet nieznanego mi zespołu) co mi się w tym czasie bardziej podobało. Naprawdę chciałabym kibicować GFriend, ale przez to wszystko po prostu nie potrafię. Jest szansa że stanę się jeszcze ich fanką, ale to może dopiero nastapić gdy wydadzą coś brzmiącego inaczej, najlepiej nie opowiadającego głównie o miłości.

        Polubienie

  3. Dziewczyną się należą te nagrody, mają trudne choreografie i piękne głosy, cieszę się, że jakiś zespół z mało znanej wytwórni tak dużo osiągnął.

    Polubienie

  4. Ja się tam cieszę. Dziewczyny udowodniły, że nie trzeba być z jakiejś gigantycznej wytwórni by zaistnieć i mieć rzeszę fanów. Pod każdym postem czytam komentarz typy „są takie popularnie przez te upadki”… Ludzie. Nie sądzicie, że to są żenujące wymówki? Gdyby tak było to pełno mniejszych zespołów nagle się wybiło. Te nieszczęsne upadki tylko przyśpieszyły nieuniknione. Są utalentowane i zabawne. Potrafią śpiewać, (oczywiście, jedna lepiej druga gorzej. lecz w każdej grupie tak jest) tańczyć (za same choreografie powinny dostać nagrodę) i mają dystans do siebie. Widzę, że hejty lecą na grupy które sobie lepiej radzą. Ostatnio TWICE od Was dostało burę a teraz one. I za co? Bo są popularne? Bo ludzie ich lubią? Wygrana=popularność. Są popularne więc wygrywają.

    Polubione przez 1 osoba

  5. Jeśli nie stały się popularne po tym przewracaniu się to dlaczego Me Gustas Tu wtedy nagle powróciło na charty? I dlaczego ten fancam ma 11 mln wyświetleń? I zgadzam się, że ich piosenki są takie same.

    Polubienie

    • Bo to święta prawda! a Twice to czemu zawdzięcza taką duża popularność? temu programowi surwiwalowemu? nie jeden zespół tak debiutował i co… gdyby nie skandal z Twizu i rozpisywanie się o niej we wszystkich gazetach nie były by tak popularne.

      Polubienie

    • Dokładnie i trzeba popatrzeć prawdzie w oczy a nie wymyślać wymówki że wstały się popularne przez cud.
      To nie YG, SM, czy JYP agencje które wywala kupę kasy na to by dobrze rozpromować zespól że będą mega popularne jeszcze przed debiutem. A jak było z EXID zadebiutowały bez wielkiego hallo, comeback z Up&Down przeszedł bez echa aż to nagle fancam z Hani i bum! dziewczyny lądują na listach przebojów tyle że one mają swój styl i wiedzą jaką muzykę chcą tworzyć.
      Sam CEO agencji GF nie spodziewał się tak dużej popularności i zapewnię nie miał w planach promowania ich na takim poziomie jak teraz.
      A co do gwiazd z małej agencji weźmy Ailee -też nie należy do giganta a dzięki swojemu wokalowi jest popularna i uznawana za najlepszą piosenkarkę w Korei.
      Poza tym te owe giganty na początku też były malutkimi agencjami, to artyści wynieśli je na piedestały.

      Polubienie

  6. Lubię dziewczyny, cieszę się, że w Korei ich piosenki są doceniane, aczkolwiek muszę się zgodzić, że ich muzyka brzmi podobnie i czasem nudzi.
    Są urocze, energiczne, zabawne, biorą udział w wielu reklamach promując się z większymi zespołami, mają dobre choreografie, które naprawdę dobrze tańczą (legendarne 2xfaster), więc i ich fandom robi się coraz większy.
    W dodatku Korea kocha słodkie koncepty i szkolne mundurki :’)

    Polubienie

  7. I teraz hejterzy cierpią bo zespół który tak chętnie obrażają za wszystko i przy każdym poście cały czas wygrywają i to nawet więcej niż wasze „lepsze” zespoły …Mi też jest przykro ze Fiestar jeszcze nie wygrały tak jak i Hello Venus Ale jestem dumna z GFriend ❤ Czekam na kolejne takie posty o nich 😉 A rada dla fanów – nie dajcie się wyciągać w takie głupie dyskusje typu „są popularne bo się przewracaly ” 😀

    Polubione przez 1 osoba

  8. Przepraszam, czy to ich wina, że wywaliły się na scenie i zyskały popularność? Poza tym w Korei przed tym wypadkiem były już całkiem znane, po prostu nie topowały list muzycznych. To, że tobie nie podoba się ich twórczość to nie znaczy, że nie należy im się to co mają. W Korei wiele osób na prawdę lubi ich piosenki i ich słucha bo dla nich nie brzmią one tak samo. Wiesz dlaczego? Wiesz dlaczego twoje Crayon Pop czy inne zespoły nie są popularne? Ponieważ ich piosenki nie mają głębszego przekazu. Idź zobacz tłumaczenie tekstu piosenki GFriend, to tekst który chwyta za serce, to tekst który przypada koreańczykom do gustu, w Korei GFriend słuchają osoby od dzieciaka do staruszka. To nie jest ich wina, że osiągnęły sukces, zrobiły to dlatego, że pomimo wielkich problemów atmosferycznych, pomimo wielkiego bólu wywołanego milionem upadków one wstawały i tańczyły dalej, wszystko dla osób które tam były. To się nazywa oddanie dla swojej pracy, to się nazywa szacunek dla osób, które tam były. One pokazały, że bardziej niż swoje zdrowie to one szanują osoby, które przyszły ich obejrzeć. Ja je podziwiam i bardzo cieszę się, że osiągają taki sukces, a wy albo jesteście zazdrośni, że wasi oppowie takiego sukcesu nie mają, albo nie macie za grosz szacunku dla tak pracowitych i oddanych dziewczyn jakimi są GFriend……

    Polubienie

  9. Tą swoją popularność to zawdzięczają tylko temu że zaliczyły kilka wywrotek na scenie podczas występu bo jakoś ich debiut przeszedł bez echa… Nie oszukujmy się ich fankami są dzieci z gimnazjum, podstawówki, jak dorosną to znajdą sobie inne obiekty westchnień i GF pójdą w zapomnienie bo nie oszukujmy się ale kariery na miarę SNSD czy WONDER GIRLS to one nie zrobią…

    Polubienie

  10. 6 upadków 1 poślizgnięcie. Na te 6 upadków 5 razy wywaliła się dziewczyna w opasce na nodze. I nie, dla mnie to nie jest urocze, a dziwne. Jak ja bym się raz wywaliła tobym ogarnęła, że oho podłoże śliskie to ograniczam ruchy żeby nóg nie połamać, więc jak dla mnie jej zachowanie jest mocno nielogiczne.
    Aczkolwiek uważam za świństwo kazanie artystom występować kiedy scena jest śliska od np deszczu.
    Jako, że ich nie znałam wcześniej to pozwoliłam sobie teraz odsłuchać trzy piosenki i tyle mi wystarczy. Choreografie, owszem ciekawe, naprawdę, przyciągają wzrok. Co do śpiewu ich głosy super się zgrywają więc dźwięcznie brzmią, ale szczerze który zespół nie brzmi dobrze razem, przecież po to to agencje tworzą dany zespół czyż nie. Natomiast co do samych piosenek, przesłuchałam Me gustas, Rough i Navillera. Wszystkie trzy brzmią dla mnie identycznie. Pierwsza była Navilerra, potem wraz z fancamem słuchałam Me gustas i tak patrzę, kurcze tytuł niby inny ale to przecież to samo..a tu jednak rzeczywiście coś innego.
    No i słodkie koncepty..to nie dla mnie.
    Ogólnie skądś te głosy miały więc fanów mają, ale mnie nie urzekły niczym. Dziś przesłuchałam, jutro o nich zapomnę. Niech im się wiedzie.

    Polubienie

  11. Fakt debiut ostro zerżnęły od SNSD, a pozostałe piosenki mają w podobnym stylu, ale mi to nie przeszkadza dopóki dobrze mi się tego słucha 🙂 Może z czasem dostaną nowy, trochę inny repertuar. Głosy mają dobre a choreo świetne, więcej nie wymagam jak na razie.

    Polubienie

  12. Trzeba wziąć pod uwagę fakt, że teraz jest więcej programów muzycznych niz kiedyś. Podczas gdy np. Snsd, 2ne1, Wonder Girls, SHINee, Big Bang czy inne legendy kpop’u były najbardziej popularne i miały czesto comebacki, to programy muzyczne były chyba tylko 4, a nagrody przyznawał 1 do 2 z tych programów. Teraz programów jest 6, z czego 5 przyznaje nagrody. Ale mimo że za G-friend nie przepadam i mimo większej ilości programów, uważam że należą im się gratulacje😉

    Polubienie

Dodaj komentarz ^^

