[WAŻNE!] Sonda dotycząca przeniesienia KLP z WordPress’a na Blogger’a

Witajcie.

Na początek może się przedstawię, bo pewnie mało osób wie, kim jestem. Otóż w internecie znają mnie jako Shandie, na KLP działam już od dłuższego czasu – zajmuję się korektą i doradzam w różnych sprawach. Wpadałam jakiś czas temu na pomysł, ale żeby wdrążyć go w życie, potrzebuję jednak opinii czytelników i adminów. Może i tytuł brzmi przerażająco, ale zapewniam was, że tak nie jest. Z resztą, wszystko zależy od Was.

Dlaczego blogger?

Głównymi jego atutami są prosta obsługa (z perspektywy adminów) i więcej darmowych możliwości (głównie chodzi o wygląd zewnętrzny). Uważam, że dzięki temu drugiemu, KLP stałoby się bardziej profesjonalną, polską stroną o k-pop’ie. Moim zdaniem, czytelnikom nie zrobi różnicy, czy na końcu adresu wpiszą ‚wordpress.com‚, czy ‚blogspot.com‚.

Skąd taki pomysł?

Od trzech lat interesuję się m.in. tworzeniem stron www za pomocą kodów (znam bardzo dobrze język css, uczę się języka html) i jestem w stanie projektować szablony na blogi. Według mnie, blogger w podstawowej wersji wygląda nie najlepiej, ale po udoskonaleniu go, dzięki arkuszowi css może przypominać profesjonalną stronę.

Co na to admini?

Na naszej grupie przedstawiłam im ten pomysł, pokazałam jak to wszystko wygląda i dla nich również stworzyłam sondę. Najbardziej zależy mi na ich opinii, ponieważ to oni będą musieli nauczyć się korzystać z bloggera. Dla niektórych to jak… przeprowadzka do innego kraju.

Jak to będzie wyglądało?

Udostępnię Wam podgląd bloga na 3 dni. Po prostu, żebyście zobaczyli, jakby to wszystko wyglądało. Od razu podkreślam, że to tylko próbny blog i jeśli propozycja wejdzie w życie, to pozmieniam i udoskonalę tam jeszcze wiele rzeczy. Zablokowałam na razie możliwość dodawania komentarzy. Komentujcie pod tym postem i głosujcie w sondzie. Każde niedoskonałości zgłaszajcie tutaj, zobaczymy co da się zrobić.

SONDA ZAKOŃCZONA

 

43 comments

  1. Ja ogółem jestem zwolenniczką blogspota, więc mi się podoba. Aczkolwiek, jako zwykłemu czytelnikowi, jest mi to obojętne czy to bedzie blogspot czy wordpress. Najważniejsze jest to, żeby strona była czytelna 😉

    Polubienie

  2. O matko – przez chwilę się bałam ze ten blog próbny który włączyłam zostanie mi na trzy dni !!! Na szczęście mogłam cofnąć …. Tylko nie rozumiem dlaczego tak wam zależy na zmianie wyglądu (ostatnia sprawa z nazistami ) który podoba się czytelnikom ? 0.0

    Polubienie

      • To nic nie zmienia. Aplikacja mi bardzo ułatwia czytanie i komentowanie. Wygląd to tylko mały dodatek. Mi to wisi gdzie będzie. Problem polega na aplikacji. Blogger ma paskudną i niewygodną. Tylko dlatego jestem na nie. Przez głupią aplikację.

        Polubione przez 1 osoba

        • W takim razie na to już nic nie mogę poradzić. Nigdy nie korzystałam z aplikacji wp, czy też bloggera. Zawsze wchodziłam na blogi przez przeglądarkę.

          Polubienie

        • Zaczęłam obserwować tę stronę, ze względu, że nie jest na blogger, ponieważ korzystam z telefonu, a na nim blogger jest dla mnie niewygodny. Podoba mi się wygląd tej strony, bo jest przejrzysty. Na blogger na telefonie tak nie jest. Gdy jestem zmuszona z niego skorzystać wybieram widok dla komputerów, co mimo wszystko jest niewygodne. Ale to jest moje zdanie, co nie zmieni faktu, że dalej będę odwiedzała te stronę, ale rzadziej.

          Polubienie

          • Nie wiedziałam, że posiadamy aż tylu mobilnych obserwatorów (to bardzo dobrze;). Z mojej perspektywy wyglądało to zupełnie inaczej. Przepraszam, że nie pomyślałam o tym, moje niedopatrzenie.

            Polubienie

  3. Zobaczymy czy ta sonda ma jakikolwiek sens, czy będzie tak jak z wyglądem bloga.

    Jeśli o mnie chodzi to uważam, że większość osób korzysta z telefonu, blogspot na telefon jest z dupy, więc lepiej nie przenosić.

    Polubione przez 1 osoba

  4. Sama działałam na Bloggerze i wiem, że jest łatwo i dużo opcji. A jednak WordPress kojarzy mi się bardziej ,,profesjonalnie”, ale to tylko moja opinia.

    Polubienie

  5. Jest sens w robieniu ankiety? Będzie taka sama sytuacja jak wtedy gdy pytaliście o logo. Było pół na pół. Stwierdziłyście, że zostawicie obecne logo na kilka tyg. A potem je zmienicie i ponownie zapytacie.
    Taaa… Cisza.
    I sądze, że z obecnym problemem ( wordpress czy blogspot) zrobicie dokładnie to samo.
    Bezsensowna ankieta, która nijak ma się do ogólnej decyzji. Nawet jeśli większość będzie chciała wordpress’a, a Wam akurat podpasuje blogspot. To po co ta ankieta???
    Dla mnie wordpress jest bardziej przejrzysty niż blogspot. I mówię to jako osoba korzystająca z telefonu a nie z laptopa. Bo jak wiadomo na laptopie to wszystko wygląda inaczej.
    Ale zrobicie jak chcecie. Jak zawsze.

    Polubione przez 2 ludzi

  6. Takie szukanie dziury w całym… ten blog jest już ponad 3 lata i jakoś admini dają sobie radę więc…
    ten próbny blog jest okropny, wygląd i wszystko! jestem na nie!
    zamiast wymyślać głupie udoskonalenia tłumaczcie więcej newsów, powymyślajcie nowe serię…

    Polubienie

    • Admini przychodzą i odchodzą, załoga cały czas się zmienia. Mogą sobie dawać radę, ale czy nie byłoby miło stworzyć im jak najlepszych warunków do tworzenia?
      Rozumiem, że może ci się nie podobać, ale nie musisz od razu hejtować wyglądu (obecnego jak i proponowanego) oraz naszej pracy. Łatwo mówić ‚powymyślajcie nowe serie’. Przykro, że nie doceniasz tego co robimy.
      A naprawdę niektórzy się bardzo starają.

      Polubienie

      • Ale taka jest prawda forma bloggera jest straszna i nie ma co temu zaprzeczać.
        A czy ja napisałam że nie doceniam waszej pracy? nie! napisałam tylko by nie szukać dziury w całym i zająć się dalszym prowadzeniem tego bloga.
        Nie wiem czy jesteście tego świadome czy nie ale to jedyny blog o kpopie który jest w dużej mierze popularny, dużo newsów= dużo komentarzy i użytkowników. Jak zaczniecie wymyślać to może być tak że stracicie czytelników i komentujących.

        Polubienie

        • Jednak znalazły się osoby, które lubią bloggera.
          Na samym wstępie tego postu podkreśliłam, że jest to tylko propozycja. Myślę, że nie trzeba nam niczego uświadamiać. Muszę też przyznać – sposób twojej wypowiedzi można odebrać bardzo negatywnie.

          Polubienie

  7. a jak chcecie sobie coś zmieniać to kolory sobie zmienicie… np na wiosenne czy zimowe.
    A i poprzednie logo było lepsze! tyle zespołów ma co chwila sesje zdjęciowe, co chwila ktoś debiutuje. logo z pokazem slajdów rożnych zdjęć było lepsze!

    Polubienie

  8. Mi to obojętne, ale dla niektórych już nie. Nowy czytelnik tutaj nie musi zakładać konta by komentować itd., za to na blogspocie już trzeba to zrobić (może dużo osób nie miałoby z tym problemu ale jednak). Chociaż, osobiście to szkoda mi tych wszystkich postów, wyświetleń i przede wszystkim pracy włożonej w tego bloga

    Polubienie

  9. Z bloga korzystam na laptopie i mi rzeczywiście nie zbroi różnicy co wpiszę w wyszukiwarkę, ale to oznacza, że odczuję co najwyżej zmianę kolorów, a to można zrobić i tutaj.
    Szkoda, że w sondzie nie można też zaznaczyć na czym korzysta się z tego bloga, bo jeśli rzeczywiście na bloggerze jest utrudnione poruszanie się w telefonie to w tym momencie tracicie mobilnych użytkowników.
    Tu jest fajna opcja, że mogę zalogować się z twittera, czy tam też będzie taka opcja, czy trzeba będzie zaś kolejne konto zakładać? Niby pierdoła, a może odstraszyć kolejne osoby.
    Ja bym patrzyła pod tym względem, co jest bardziej dostępne dla większości ludzi. Admini na wordpressie są już jakiś czas, więc sobie śmigają i są obeznani, blogger, to kolejna rzecz do opanowania, ahh no i pasowałoby wszystkie artykuły przenieść…
    Tak całkiem obiektywnie stwierdzam, że więcej jest przeciw niż za.

    Polubienie

  10. Ja tam nigdy nie lubiłam wordpressa i zawsze wolałam blogi/strony na bloggerze. Ponieważ te tutaj wyglądają mało profesjonalnie i nie miło dla oka. No i nie wiem czemu zawsze kojarzą mi się z blogami prowadzonymi przez nierozgarnięte 12-letnie dziewczynki XD. A blogi na bloggerze jeśli ktoś się zna na rzeczy mogą naprawdę przejrzyście wyglądać. Tylko rzeczywiście minusem jest aplikacja bloggera. Niestety.
    Jak dla mnie decyzja przeniesienia się na bloggera powinna zależeć większości od adminów. Bo to oni prowadzą bloga i to oni powinni zdecydować gdzie łatwiej i przyjemniej będzie im dodawać posty. Tutaj czy bloggerze. My jesteśmy tylko czytelnikami, którzy przychodzą i odchodzą.

    Polubienie

  11. Ja tam nigdy nie lubiłam wordpressa i zawsze wolałam blogi/strony na bloggerze. Ponieważ te tutaj wyglądają mało profesjonalnie i nie miło dla oka. No i nie wiem czemu zawsze kojarzą mi się z blogami prowadzonymi przez nierozgarnięte 12-letnie dziewczynki :P. A blogi na bloggerze jeśli ktoś się zna na rzeczy mogą naprawdę przejrzyście wyglądać. Tylko rzeczywiście minusem jest aplikacja bloggera. Niestety.
    Jak dla mnie decyzja przeniesienia się na bloggera powinna zależeć większości od adminów. Bo to oni prowadzą bloga i to oni powinni zdecydować gdzie łatwiej i przyjemniej będzie im dodawać posty. Tutaj czy bloggerze. My jesteśmy tylko czytelnikami, którzy przychodzą i odchodzą.

    Polubienie

  12. WordPress się sprawdza, zwłaszcza dla mobilnych użytkowników, takich jak ja. A lepsze jest wrogiem dobrego 😝 Doceniam starania, ale zamiast robić niepotrzebne zamieszanie ze zmianą witryny, co pewnie pociągnie za sb odejście części czytelników, można serio pomyśleć nad jakas nową serią czy zwiększyć liczbę postów

    Polubienie

  13. Jeśli mowa o profesjonalizmie…. wydaje mi się, że ważniejsze jest, aby to posty były profesjonalne, a nie wygląd strony, a w przypadku KLP raczej trzeba powiedzieć „tłumaczenia” bo większość newsów to jedynie tłumaczenia z anglojęzycznych pierdów typu allkpop, od których, by the way, czasami aż bolą oczy, bo niektórzy autorzy nie wiedzą, że tłumaczenie nie polega na dosłownym przekazaniu treści. Myślę, że wszyscy wchodzą tu po newsy, to o nie admini szczególnie powinni zadbać, żeby były ciekawe i profesjonalne, a dopiero potem o wygląd strony… Tak, tak, jestem przygotowana na hejty i odpowiedź, także ogromnie profesjonalną, „nie chcesz, to nie wchodź i nie czytaj”, mówię to co widzę. WordPress czy blogger dla mnie nie stanowi różnicy, ale jak widać z komentarzy, masa czytelników odejdzie, albo przynajmniej zredukuje liczbę wejść ze względu na lipną apkę bloggera. Musicie wybrać co dla was jest ważniejsze, czytelnicy czy komfort tworzenia postów, albo raczej wygląd waszego bloga… KLP istnieje już kilka lat, strona techniczna nie może być zatem taka zła skoro działacie tu już tak długo. Moim komentarzem chciałam tylko zwrócić uwagę, że dla większości czytelników ważniejsza jest zawartość niż oprawa graficzna…

    Polubienie

Dodaj komentarz ^^

