Protestujący w Korei Południowej domagają się odejścia obecnej prezydent kraju, Park Guen-hye + komentarz stacji MBC i BTS?

Prezydent Korei Południowej Park Geun-Hye

Obecna prezydent Korei Południowej, Park Guen-hye znalazła się pod falą krytyki, gdy wyszło na jaw, że utrzymuje bliskie kontakty i przyjaźni się z Choi Soon-sil.

Choi Soon-sil to przyjaciółka prezydent. Jej ojciec w latach 70. XX wieku założył sektę religijną „Kościół wiecznego życia”. Już od dawna krążyły plotki, że Choi Soon-sil ma wpływ na decyzje podejmowane przez głowę państwa. Jednak dopiero wyciek tajnych dokumentów potwierdził te doniesienia. Park Guen-hye miała konsultować ze swoją przyjaciółką – którą określono jako „medium” – przemowy, plany militarne czy budżet państwa. Także w znaczny sposób wspierała finansowo fundację związane z Choi Soon-sil. Nazywana „Rasputinem XXI wieku” Choi Soon-sil (na zdjęciu poniżej), powróciła niedawno do Korei i jest obecnie poddawana śledztwu przez prokuraturę.

Znalezione obrazy dla zapytania Choi Soon-sil
Poparcie prezydent spadło w znaczny sposób, a przez Korę przetoczyła się fala protestów. W sobotę na ulicę Seulu wyszło prawie 12 tysięcy protestujących domagających się ustąpienia manipulowanej od dawna prezydent Park z urzędu (jej kadencja trwa jeszcze rok). Wiele osób uważa, że jest osobą niekompetentną na stanowisko głowy państwa oraz, że uległa manipulacji i bezwolnie poddała się decyzjom Choi Soon-sil. W odpowiedzi prezydent przeprosiła i zwolniła wszystkich swoich doradców – tłumaczyła także, że jej przyjaciółka pomagała układać jej mowy  do kampanii prezydenckiej w 2012 roku, i że miała wgląd do niektórych ważnych dokumentów (bez skonkretyzowania do jakich).

Zdjęcie numer 6 w galerii - Skandal w Korei Południowej. Tłumy ludzi na ulicach. Krajem

Co ciekawe, jakiś czas temu pojawiły się spekulację, że BTS wraz ze stacją MBC „skomentowało” obecną sytuację polityczną w kraju w odcinku „Show! Music Core”. BTS wystąpiło wtedy nie tylko ze swoją promocyjną piosenką „Blood, Sweat&Teras” ale także „Am I Wrong”. Zazwyczaj grupy wykonują dwa i więcej utworów tylko podczas pierwszego tygodnia promocji, gdy występy te są zaliczane do comebackowych, a w kolejnych tygodniach występują tylko z głównym utworem. BTS wystąpiło jednak z dwoma piosenkami – „Am I Wrong” ma mocny tekst krytykujący społeczeństwo i wielu internautów spekulowało, że jest to komentarz BTS, jak i MBC, co do sytuacji z prezydent Park.

Tekst „Am i Wrong”

Świat szaleje
A ty, a ty?
Myślisz, że to w porządku,
Trochę się z tobą nie zgadzam,
Ludzie mają uszy, ale nie słuchają
Mają oczy, ale nie widzą
Wszyscy mamy w sercu rybę
Nazywa się Selfish, Selfish

Wszyscy jesteśmy psami i świniami
Psami- Gdy się złościmy.
Bocian VS Baepsae Każdego dnia wojna,
Ten świat jest szalony, doprowadza nas do obłędu.
Dokładnie, wszyscy jesteśmy szaleni
Krzyczcie teraz, MAYDAY,MAYDAY!

Wygląda na to, że cały świat zwariował i że dobiega końca
Oh Dlaczego? (Oh Dlaczego?)
Oh Dlaczego? (Oh Dlaczego?)
Oh Dlaczego? Dlaczego? Dlaczego? Dlaczego?
(O Mój Boże!)

(Mylę się?)
Czy powiedziałem coś nie tak?
Czy skłamałem?
Wariuję (Oszalałem, oszalałem)
Szaleję (Zwariowałem, zwariowałem)
Mylę się?
Mylę się?
Dokąd zmierzam?
Ten Świat wariuje.

Jesteś na to gotowy?
Jesteś na to gotowy?
Jesteś na to gotowy?
(Nie, nie jestem!)

Tak, To ty jesteś szaleńcem
To nie wariowanie w tym szalonym świecie,
robi z ciebie wariata.
Wszystko jest pomieszane (Hell Yeah)
Online i offline HELL YEAH

Jeśli widok tych newsów, jest dla ciebie niczym
Jeśli ten komentarz, jest dla ciebie niczym
Jeśli ta nienawiść, jest dla ciebie niczym
To nie jesteś normalny- Jesteś anormalny

Oh Dlaczego? (Oh Dlaczego?)
Oh Dlaczego? (Oh Dlaczego?)
Oh Dlaczego? Dlaczego? Dlaczego? Dlaczego?
(O Mój Boże!)

(Mylę się?)
Czy powiedziałem coś nie tak?
Czy skłamałem?
Wariuję (Oszalałem, oszalałem)
Szaleję (Zwariowałem, zwariowałem)
Mylę się?
Mylę się?
Dokąd zmierzam?
Ten Świat wariuje.

Ten Świat wariuje,
Nawet jeśli zgubię się w tym szalonym świecie
To chcę w nim jednak przetrwać
Chcę odnaleźć swoją wiarę

(Mylę się?)
Czy powiedziałem coś nie tak?
Czy skłamałem?
Wariuję (Oszalałem, oszalałem)
Szaleję (Zwariowałem, zwariowałem)
Mylę się?
Mylę się?
Dokąd zmierzam?
Ten Świat wariuje.

Jesteś na to gotowy?
Jesteś na to gotowy?
Jesteś na to gotowy?

źr: (1) (2) (3) (4)

6 comments on “Protestujący w Korei Południowej domagają się odejścia obecnej prezydent kraju, Park Guen-hye + komentarz stacji MBC i BTS?

  1. „To piosenka przekazująca wiadomość w kierunku głęboko zakorzenionego irracjonalnego systemu społeczeństwa z gniewem i nadzieją. Z bardziej wyrafinowanymi wokalami niż istniejące piosenki B.A.P, rzucają różne wiadomości do słuchaczy o skorumpowanej uprzywilejowanej władzy z pewnego rodzaju doradzającymi satyrami i bezpośrednim tekstem.” B.A.P chyba również wzięło ten fakt pod uwagę w swoim comebacku, skoro tak wygląda opis jednej z ich najnowszych piosenek…

    Lubię

  2. Trochę nie fajnie pani prezydent. Omawiać najważniejsze sprawy kraju z koleżanką. A gdyby jakieś informacje dostały się na zewnątrz? Co wtedy? Myśle, że tekst piosenki Bts jest skierowany do całego świata nie pani prezydent.

    Lubię

    • Chyba nie chodzi o to, że tą piosenkę stworzyli z myślą o niej (afera wyszła na jaw przecież kilka dni temu a piosenka o wiele wcześniej). Tylko o to, że ten tekst pasuje do obecnej sytuacji i mogli w ten sposób wyrazić swoje zdanie podczas występu. Ale czy taki był cel, raczej nam tego nie powiedzą🙂
      Poza tym, to raczej nie BTS decydują o tym z czym będą występować, tylko stacja telewizyjna. Całkiem możliwe, że MBC chociaż w taki sposób mogło pokazać swoje niezadowolenie w związku z tym co się tam teraz dzieje.

      Lubię

  3. Idole z reguły nie mieszają się w sprawy państwowe by czegoś nie chlapnąć przypadkiem, a potem nie zostać zlinczowanym przez naród – Bo jak oni tak śmieli powiedzieć…
    Więc wątpię by BTS wypowiadało się przez te piosenkę o pani prezydent, tekst może dotyczyć tak naprawdę wszystkiego.

    Lubię

Dodaj komentarz ^^

