Sam Okyere opowiada o rasizmie w Korei

misc

Komik Sam Okyere opowiedział o swoim życiu w Korei Południowej jako czarny człowiek podczas nagrywania talk show „As You Say”.

Sam Okyere na początku powiedział: „Koreańskie słowo, które spodobało mi się najbardziej odkąd rozpocząłem naukę koreańskiego po przyjeździe to „Woori” [MY]. Ale zacząłem zastanawiać się czy „Woori” odnosi się do kogoś z moim kolorem skóry.”

Następnie wypowiedział się na temat rasizmu, mówiąc: „Kiedy mówię ludziom, że jestem z Afryki, dostaję mnóstwo zaskakujących pytań w stylu: Czy trzymacie lwa w swoim domu? Robili to tak często, że zacząłem odpowiadać, że ojciec ma dwa lwy. Takie Koreańczycy mają zdanie o czarnych ludziach i Afryce”.

Wspomniał też o rasistowskim incydencie w metrze: „Próbowałem usiąść na pustym miejscu, ale ahjumma [kobieta w średnim wieku] zajęła je mówiąc: Jesteś czarny? Co robisz w Korei? Wracaj do swojego kraju. To co boli najbardziej to fakt, że pozostali Koreańczycy po prostu siedzieli i patrzyli. Zacząłem się wtedy zastanawiać czy to społeczeństwo tylko patrzy na cudzoziemców bez pomagania im w trudnych sytuacjach” .

Sam wyraził też swój dyskomfort jaki odczuwa przy swoim pseudonimie, mówiąc: „Często ludzie w Korei nazywają mnie „Black Hyung”. Chcę żeby ludzie nazywali mnie Okyere Hyung  lub Okyere dongsaeng czy po prostu Okyere bez odwoływania się do mojego koloru skóry”.

 

Źródło: allkpop.com

5 comments on “Sam Okyere opowiada o rasizmie w Korei

  1. No niestety Korea nie jest takim świetnym krajem jakby sie mogło wydawać dla obcokrajowców, jeśli nie jesteś blady jak ściana to źle, moja koleżanka która jest z natury mulatką też by się pewnie z tym spotkała gdyby tam była, ale nawet tutaj w Polsce jak była młodsza to mówili na nią murzyn, ale teraz im starsza to wiekszosc ludzi jej zazdrości takiej ciemnej karnacji a do mnie mówią że jestem za blada i powinnam się oplić:/

    Lubię

  2. Pod tym względem Korea przypomina mi Polskę, niby chcemy być światowi, ale różne kultury wciąż jeszcze są nam obce i odnosimy się do nich stereotypowo. Starsze osoby tak wychowano, ale to młodsze pokolenie powinno teraz wprowadzać zmiany u siebie i u swoich dzieci.

    A czy nikt z nas nie zetknął się z tym, że rodzina lub znajomi w jakiś niestosowny, rasistowski sposób odnosili się do idoli kpopu? Najbardziej przeraża mnie, gdy młodzież, lepiej poinformowana, z większymi możliwościami poznania świata, wykazuje się krańcową głupotą i ignorancją. W Sylwestra oglądałam MBC Gayo Daejun na live stream z czatem i pojawiały się komentarze z całego świata. Wiadomo wojny fandomowe itp., ale najbardziej zażenowana byłam komentarzami polskich „fanów” kpopu. Jeden z nich podczas składania życzeń noworocznych przez prowadzących imprezę i różne gwizdy biorące udział, brzmiał: „Cicho już KITAJCE, dajcie nam BTS”. No to brawo, skoro taki „fan”, o narodowości swoich idoli i ulubieńców wypowiada się tak lekceważąco i rasistowsko, to jak można się dziwić innym ludziom.

    Lubię

    • Ciężko nazwać tę osobę „Army”, ale zapewne NIESTETY należy do fandomu. Więc jako ARMY z całego serca chciałabym przeprosić za zachowanie tej osoby. Przykro mi, że takie osoby psują opinię całego fandomu 😦

      Lubię

      • Bez obaw, wszyscy prawdziwi fani kpopu wiedzą, że w każdym fandomie trafiają się takie pojedyncze szkodniki i nie można po ich zachowaniu oceniać reszty.

        Lubię

  3. Hmm. Naiwność ludzka nie zna granic. Rasizm jest naturalnym zjawiskiem. Ludzie wolą z reguły podobnych sobie, wolą swoją grupę – inną traktują raczej nieufnością. Rasizm występuje w każdej grupie. Głupotą jest ograniczać występowanie rasizmu do Korei czy Polski. Tak naprawdę zupełna akceptacja czy też tolerancja nie jest możliwa. W końcu ludzie nie lubią siebie z powodu tak głupich różnic jak bycie fanem innej drużyny piłkarskiej. To NATURALNE i należy do natury ludzkiej.

    Lubię

Dodaj komentarz ^^

