Bo jeden Bóg to za mało- czyli krótko o japońskich bogach szczęścia

Zanim przejdę do meritum -kilka słów o sobie:
Jestem nowym nabytkiem na blogu, będę pisać dla Was na pewno przez najbliższe 2 tygodnie, bo tyle trwa okres próbny.  Mam 20 lat a ze światem azjatyckim jestem związana praktycznie od dziecka, najpierw przez sztuki walki, potem anime i mangę aż w końcu odkryłam stado przystojnych oppów w modnych, przyciasnych spodniach i przepadłam na dobre 😀

Podpisywać się będę Hotei, miło mi Was, drodzy czytelnicy bloga  ^^ !

To teraz pragnę przejść bezpośrednio do tematyki, którą będę się zajmować tj. – kulturą azjatycką. Będę wrzucać posty dotyczące sztuk walki, broni białej pochodzącej z Azji, samurajami, mitologią, religią oraz masą przeróżnych ciekawostek.

Skąd wzięło mi się Hotei? Otóż, Hotei jest jednym z  siedmiu bogów szczęścia (Shichi-fuku-jin) . Wiara w tych bogów, pomimo  swojego pochodzenia z innych krajów jak np. Chin czy Indii, najbardziej rozwinęła się w Japonii. Typowe dla Japończyków, prawda? Po co komu jeden bóg szczęścia skoro można mieć ich siedem? A są to :

Benten- Jedyna kobieta w tym szczęśliwym gronie. Opiekunka urody, bogactwa i muzyki, dlatego też często przedstawiana jest z lutnią. Według legend jest to kobieta o nieprzeciętnej urodzie. Najczęściej jej świątynie są zlokalizowane w okolicy morza, tudzież innych zbiorników wodnych ponieważ, wierząc podaniom, wyszła za mąż za smoka wodnego.

benten

Bishamon, inaczej zwany Bishamontenem -Opiekun bogactwa. Towarzyszy mu image wojownika- zwykle przedstawiany w pełnej zbroi z bronią, czasami uznawany jest za patrona wojny, przynosi powodzenie i szczęście podczas bitwy.

bishamon

Daikoku- Jego specjalnością jest pomnażanie bogactwa tych, którzy oddają mu cześć,  uznawany za patrona rolników z czym jest związany jego wygląd-  przedstawiany jest z dużym młotkiem i zazwyczaj siedzi na workach ryżu.
daikoku

Ebisu- Opiekun kupców, rybaków i w mniejszym stopniu rolników. Przedstawiany jako miły, grubiutki pan z wędką i  czerwoną rybką zwaną Tai/ madai ( z tego co się zorientowałam jest to rodzaj leszcza, ale ja ichtiologiem nie jestem ;P )
ebisu

Fukurokuju-Opiekun bogactwa i długowieczności, kojarzony z mądrością, często towarzyszą mu żółw i jeleń.
Fukurokuju

Hotei-Patron artystów, rzemieślników, kupców, gejsz, pogody ducha, szeroko pojętej radości i szczęścia w rodzinie. Przedstawiony jako łysy, uśmiechnięty mężczyzna, zwany również  uśmiechniętym buddą, z tym że bez koczka na głowie.

hotei
Jurojin- Uosobienie długowieczność, podobnie jak Fukurokuju. Obaj panowie są często ze sobą myleni, ponieważ Fukurokuju też często jest przedstawiany z jeleniem

juroji
To tyle ode mnie na dzisiaj ^^
Czy są jakieś tematy/ zagadnienia, które chcielibyście bym opracowała? Jestem otwarta na propozycje :3
Źródło: [1]

3 comments

Dodaj komentarz ^^

