Chińskie znaki zodiaku- część II

W tamtym tygodniu przedstawiłam Wam pierwsze 6 zodiaków chińskich ( kto przegapił, a chciały nadrobić to zapraszam : tutaj ), dzisiaj druga połowa, a zaczynamy od Konia!

Koń–  podobnie, jak Bawół przystosowany jest do ciężkiej pracy, nie obija się, ale jednak lubią (oraz potrafią) dobrze kombinować i improwizować, bowiem z natury są bardzo inteligentne oraz bystre. Jeśli Koń ma tylko możliwość lubi się uczyć nowych rzeczy i wykonywać je wszystkie w trybie „wielozadaniowym”- czyli wiele rzeczy robi na raz. Niestety mają też słomiany zapał, jeśli coś zaczynają to zazwyczaj porzucają w połowie.  Konie są bardzo towarzyskie, otwarte i przyjacielskie jednak szanują czas spędzony w samotności. Wadą Konia jest to, że bywa egoistyczny i przesadnie dąży do izolacji.

Zgodność z innymi znakami zodiaku

Niezwykła para:  Koza, Pies
Interesujący związek: Tygrys, Wąż, Smok, Świnia
Przeciętnie, ale rokuje:  Kogut, Koń, Królik
Mało zrozumienia: Bawół, Małpa, Szczur

27.01.1990 – 14.02.1991
12.02.2002 – 31.01.2003
31.01.2014 – 18.02.2015

Koza tudzież Owca- ja osobiście częściej spotkałam się z Kozą, ale nie mam zamiaru Was ograniczać, jeśli ktoś się  czuje bardziej Owcą niż Kozą to proszę bardzo 😀

Nic dziwnego, że „Kozoowca” lubi żyć w grupie, stadzie, jest bardzo towarzyska i otwarta. Dodatkowo lubi się opiekować innymi, często łagodzi kłótnie i spory. Taka „Matka Polka” chińskiego zodiaku. Dobra duszyczka, cicha, trochę wycofana i kochająca całym sercem. Jak każda matka najbardziej na świecie lubi święty spokój i ciszę. Kozy jednak mają skłonności do użalania się nad sobą i dramatyzowania.

Zgodność z innymi znakami zodiaku

Niezwykła para: Świnia, Królik, Koń
Interesujący związek: Smok, Wąż
Przeciętnie, ale rokuje:  Małpa, Koza, Pies, Kogut, Szczur
Mało zrozumienia:  Bawół, Tygrys

15.02.1991 – 03.02.1992
01.02.2003 – 21.01.2004
19.02.2015 – 07.02.2016

Małpa–  z nimi jest zawsze głośno, tłoczno i wesoło.  Kochają być w centrum uwagi, impreza i robienie kawałów 24/h . Czasami mogą przesadzić z żartami i przekroczyć przysłowiową linie. Małpy muszą widzieć, widzieć i słyszeć wszystko! Kto z kim, dlaczego i za ile, taka główna plotkara chińskiego zodiaku. Pomimo, że bywają niedojrzałe i dziecinne są bardzo emocjonalnie, kochające i wierne.

Zgodność z innymi znakami zodiaku

Niezwykła para:  Smok, Małpa, Bawół
Interesujący związek: Szczur, Królik, Kogut
Przeciętnie, ale rokuje:  Koza, Świnia, Wąż,
Mało zrozumienia:  Koń, Pies, Tygrys

04.02.1992 – 22.01.1993
22.01.2004 – 08.02.2005
08.02.2016 – 27.01.2017

Kogut–  ludzie urodzeni pod tym znakiem to marzyciele jakich mało. Są bardzo lojalni i uczciwi wobec swoich bliskich. Bywają bardzo naiwni i przesadnie ufni za co przychodzi im później płacić. Kochają się popisywać, błyszczeć w towarzystwie i otrzymywać masę komplementów. Koguty mają niestety tendencje do narcyzmu, despotyzmu i egoizmu.  Bardzo poważnie podchodzą do swojej pracy- ich priorytetem jest rozwój kariery.

Zgodność z innymi znakami zodiaku

Niezwykła para: Wąż, Smok, Bawół
Interesujący związek: Małpa
Przeciętnie, ale rokuje:  Tygrys, Szczur, Świnia, Koza, Koń, Pies
Mało zrozumienia: Królik, Kogut

23.01.1993 – 09.02.1994
09.02.2005 – 28.01.2006
28.01.2017 – 15.02.2018

Pies– nie bez powodu funkcjonuje powiedzenie „wierny jak pies”, urodzeni pod tym znakiem to niesamowicie lojalne, rodzinne i przyjacielskie osoby. Są bardzo troskliwi, za punkt honoru obrali sobie opiekę nad bliskimi, czasami zdarza im się przesadzać. Kasa, praca i majątek to nie są rzeczy najważniejsze dla Psa- dla nich największą wartością jest rodzina i grono przyjaciół. Jak na ironie, Pies generalnie jest uznawany za trudnego we współżyciu, który jest obłudny, wścibski i nerwowy. Co ciekawe, ludzie spod tego znaku uwielbiają zjawiska paranormalne- UFO, wampiry, wilkołaki i inne tego typu wytwory.

Zgodność z innymi znakami zodiaku

Niezwykła para: Koń,Tygrys
Interesujący związek: Świnia,Wąż, Pies, Szczur
Przeciętnie, ale rokuje:  Kogut, Bawół, Królik, Koza
Mało zrozumienia: Małpa, Smok

10.02.1994 – 30.01.1995
29.01.2006 – 17.02.2007
16.02.2018 – 04.02.2019

Świnia– jeżeli ktoś kiedyś Was nazwie świnią weźcie to za komplement! Według chińskiego zodiaku Świnie to niezwykle tolerancyjni, mili i uprzejmi ludzie! Z natury są altruistami- często przedkładają dobro innych nad swoim, kochają pomagać potrzebującym i niestety bywają wykorzystywane. Świnia kocha spokój w rodzinie i w gronie przyjaciół- robi wszystko, by zapobiec niepotrzebnym spięciom. Nie lubią rywalizacji i tak zwanego „wyścigu szczurów”

Zgodność z innymi znakami zodiaku

Niezwykła para: Królik, Koza
Interesujący związek: Pies, Tygrys, Koń, Smok, Szczur, Bawół
Przeciętnie, ale rokuje: Kogut, Małpa, Świnia
Mało zrozumienia: Wąż

31.01.1995 – 18.02.1996
18.02.2007 – 06.02.2008
05.02.2019 – 24.01.2020

11m3ukm

 

Znalazłam też legendę, która tłumaczy dlaczego istnieje taka kolejność znaków a nie inna.  Otóż, według tej opowieści, pewnego dnia Budda zaprosił do siebie wszystkie stworzenia, jednak na miejsce przybyło ich tylko dwanaście. Szczur, pierwszy w zodiaku, chytrze wdrapał się na grzbiet Bawoła i tym sposobem przybył przed nim. Trzeci przybył Tygrys. Następny był Królik, który dotarł na miejsce dzięki pomocy Smoka, a ten uplasował się dopiero na piątym miejscu w chińskim zodiaku. Wąż sprytnie schował się na grzbiecie Konia a gdy zbliżali się do Buddy, zeskoczył z niego i przestraszył , tym samym przybył przed nim. Następnie bez zbędnych podstępów przybyły kolejno: Koza, Małpa, Kogut i Pies. Ostatnia przyszła Świnia, nie śpieszyła się, tak jak wspominałam- nie lubi wyścigów szczurów- zmęczyła się w połowie drogi i ucięła sobie drzemkę.

 

Czy są jakieś tematy, o których chcielibyście bym napisała następnym razem? ( Pamiętam, komuś obiecałam ze napisze o potopie w mitologi, ale jeszcze szukam materiałów ^^) Tak w ogóle to dziękuję, że tak chętnie komentujcie posty 🙂

Źródło: [1]

Edytor: Milkyun

7 comments

  1. No i Kon zgadza sie u mnie w 99,9%. Fakt, mam tendencje do robienia wielu rzeczy na raz i w zasadzie zadnej nie koncze. Jestem „uswiadomiona” egoistka i nie walcze z tym, a co… 😀
    I bywaja dni kiedy naprawde nie lubie ludzi.
    To o potopie to dla mnie. 😀
    Ogolnie mozesz pisac o wszystkim, co dotyczy kultury Azji. 😀 W koncu nie samym Kpopem czlowiek zyje! Uwazam, ze powinnismy wiedziec tez cos wiecej, niz tylko kiedy bedzie kolejny comeback, fanmeeting, itd.
    Mala uwaga: w horoskopie Swini w latach, w ktorych przypadal Rok Swini jest maly blad. Zamiast 18.02.2007-06.06.2008 powinno byc raczej 18.02.2007-06.02.2008.

    Lubię to

    • Ja jestem typowym Koniem. Multum zadań biorę, ale jak mi się znudzi, to je odkładam, tracę zapał. I szybko się uczę, nawet mimochodem. ^^

      Natomiast moje dwie młodsze siostry są odpowiednio Małpą i Psem. Pomimo zapisu, że Koń z Małpą nie bardzo, to my bez siebie żyć nie możemy. Czasem się kłócimy, ale okazujemy sobie więcej zrozumienia niż można przewidzieć. 😉

      Lubię to

  2. Jestem małpą, a zgadza się u mnie tylko w 50%. Nie jestem duszą towarzystwa, wręcz przeciwnie i nie robię kawałów, bo nie umiem żartować, a plotkować nie lubię i uważam, że wszystkiego wiedzieć nie muszę, bo to czasem wpędza w kłopoty. Natomiast z fragmentem „… bywają niedojrzałe i dziecinne są bardzo emocjonalnie, kochające i wierne.” to z tym się zgadzam.

    Lubię to

    • Ależ oczywiście, że istnieją i chwała im za to! W poprzednim poście napisałam”( to tylko przykładowe lata, zakładam, że mniej więcej w tym przedziale czasowym mieszczą się czytelnicy KLP)” tak założyłam, może błędnie za co przepraszam ale nie chciałam wypisywać wszystkich lat zodiaku na sto lat w przód i sto lat w tył. Jeśli kogoś tym uraziłam to jest mi bardzo przykro, w przyszłości się poprawię :D. Pozdrawiam
      Ta-Co-To-Pisze- Hotei

      Lubię to

  3. Niby jestem małpą a jednak niewiele z tego do mnie pasuje, a już na pewno nie fragmenty o rzekomym byciu w centrum uwagi. Rozśmieszać owszem umiem ale tylko bliskie towarzystwo 😉
    No ale jak kiedyś pisałam to jest na parę lat, ciężko by wszystkie osoby były takie same, jednak jako ciekawostka to fajna rzecz 😉

    Lubię to

Dodaj komentarz ^^

